Общи условия
Използвайки rivas.bg се счита, че приемате и сте съгласни с описаните по-долу Общи условия. В случай, че не приемате тези Общи условия, моля, не използваите rivas.bg за покупки.
Настоящите общи условия регламентират условията и реда за ползване, както и условията за онлайн търговия през уеб сайта rivas.bg , наричан за краткост „Уеб сайта“, собственост на ..., наричан по-долу за краткост „Продавач“ и всяко физическо или юридическо лице, посещаващо или ползващо уеб сайта за извършване на поръчки за закупуване на стоки, наричано за краткост „Потребител“.
I.Предмет
Уеб сайтът предоставя на Потребителя информация за продукти и възможност да закупува предлаганите в онлайн магазина стоки след регистрация чрез отправяне на заявка и заплащане на съответната продажна цена, при стриктно спазване от страна на потребителя на настоящите Общи условия, на всички общоприети в страната търговски пратки, както и на допълнително посочените съответни изисквания за конкретните стоки. Онлайн магазинът предоставя основна информация за предлаганите продукти, която съдържа описание на основните характеристики и изображение на всяка стока, продажна цена с включено ДДС, информация за начините за плащане, доставка и изпълнение на договора.
Продавачът се стреми да покаже максимално точно цветовете на всички продукти, но тъй като цветовете, които потребителят вижда на своя монитор зависят и от самия монитор, /от настройките на цветовете, а дори и от ъгъла, под който се наблюдава изображението на монитора/, Продавачът не може да гарантира, че мониторът на Потребителя ще покаже истинските цветове. Уеб сайтът не носи отговорност при невярност на посочената от производителя информация за характеристиките на стоката.
II.Данни на Продавача
1. Селект - Р ЕООД и адрес на управление: гр.Пловдив, ул.Капитан Райчо № 73 Б, наричан по-долу за краткост Продавач.
2. Адрес за кореспонденция: гр.Пловдив, ул.Капитан Райчо № 73 Б, E-mail: info@rivas.bg, телефон: 0894 322 344
III. Дефиниции
1. Продавач - Селект - Р ЕООД
1.1 Продавач е лице, което предлага на Уеб сайта www.rivas.bg стока за продажба.
2. Уеб сайт – домейна www.rivas.bg и неговите поддомейни.
3. Потребител – всяко физическо или юридическо лице, или друг правен субект, който използва сайта на www.rivas.bg по какъвто и да е начин, включително, но не само като го разглежда, прави поръчки от него, купува, връща стока и други.
4. Профил – раздел от Уеб сайта, формиран от имейл адрес и парола, който позволява на Потребителя да изпрати Поръчката и който съдържа информация относо Потребителя и историята на някои от действията му в Уеб сайта.
5. Любими – раздел в акаунта, който позволява на Потребителя да създаде свои списаци с любими стоки предлагани от Уеб сайта.
6. Поръчка – електронен документ, представляващ комуникационна форма между Продавача и Потребителя, чрез който Потребителят заявява на Продавача, през Уеб сайта, намерението си за закупуване на Стоки и Услуги от Уеб сайта.
7. Стоки и Услуги – всеки предмет на договора за покупко-продажба, сключен между Продавача и Потребителя, от Уеб сайта.
8. Кампания – всяко търговско съобщение целящо популяризирането Уеб сайта или определени Стоки и/или Услуги, които се предлагат в ограничени наличности, освен ако в търговското съобщение изрично не е упоменато обратното, за определен период от време, посочен от Продавача.
9. Договор – представлява сключения от разстояние договор между Продавача и Потребителя за покупко-продажба на Стоки и/или Услуги от Уеб сайта, неразделна част от който са настоящите Общи условия за ползване на Уеб сайта.
10. Съдържание
10.1. Цялата информация на Уеб сайта, която е достъпна чрез връзка с Интернет и използване на устройство, имащо връзка с Интернет;
10.2. Съдържанието на всяко съобщение от страна на Потребителя към Продавача, изпратено посредством електронни средства и/или всякакви други достъпни комуникационни средства;
10.3. Всякаква информация, предоставена по всякакви начини от страна на служител/сътрудник на Продавача, на Потребителя чрез електронни или други средства за предаването й от разстояние;
10.4. Информация, свързана със Стоките и/или Услугите, и/или прилаганите тарифи от продавача в определен период от време;
10.5. Информация, касаеща Потребителите и свързана със Стоките и/или Услугите, и/или приложимите тарифи от трети лица, с които Продавачът има сключени под някаква форма партньорски договори;
10.6. Данни относно Продавача или други данни, отнасящи се до него.
11. Бюлетин /Newsletter/ – средство за периодично информиране за предлаганите от Продавача Стоки и Услуги, и промоции, изпращан по електронен път чрез електронна поща, без то да ангажира или обуславя отговорността на Продавача относно съдържащата се в него информация.
12. Трансакция – действието от страна на Продавача за възстановяване на сума на Купувача в резултат на разваляне или неосъществяване на договор за покупко-продажба от Сайта, осъществявано единствено по банков път.
13. Спецификации – всички характеристики и/или описания на Стоките и Услугите, така както са посочени в описанието им.
14. Въпрос – Форма на обръщение към дригу Потребители /Клиенти, Купувачи/ с цел да се получи информация относно продуктите или услугите на съответната страница.
15. Отговор – писмена информация, която е предадена на Потребителя /Клиента, Купувача/, който е задал въпрос в Сайта, на страницата на определен продукт. Отговорът представлява обяснение предоставено от някой Потребител /Клиент, Купувач/ на друг Потребител /Клиент, Купувач/ в рамките на един диалог.
IV. Създаване на клиентски профил/акаунт
1.
V. Поръчка
1. След като изберете продукт, който искате да закупите, натиснете бутона „Добави в кошницата“ . Можете да добавите неограничен брой продукти. След като сте добавили желаните продукти в Кошницата, кликнете върху малката кошничка най-горе в дясно. Там можете да изберете между два варианта – „Кошница“ и „Плащане“. За да разгледате и редактирате продуктите в кошницата, кликнете на „Кошница“, за да продължите към потвърждаване на поръчката, кликнете на „Плащане“/самото плащане не се извършва с тази стъпка/.
Поръчки се приемат и на телефон 0894 322 344 или на e-mail: info@rivas.bg . Важно при поръчка е да предоставите номер на модел, брой артикули, адрес за доставка, както и Вашите имена и телефонен номер.
2. Плащане
Ние използваме само методи на разплащане, които гарантират абсолютна сигурност на транзакциите Ви. В месечния Ви отчет се изписва само Rivas Shoes, което гарантира Вашата анонимност.
2.1. Чрез наложен платеж – плащане в брой на куриера при доставяне на пратката;
2.2. С кредитна или дебитна карта /Maestro, Visa, MasterCard/ - /www.rivas.bg не носи отговорност за заплатените такси от купувача към Банката издател на картата – проверете преводните такси на страницата на съответната банка издател/;
2.3. По банков път – в случай, че сте избрали този начин на плащане, в мейл за потвърждение ще получите нашите банкови данни. При плащане по банков път, поръчката се обработва след получаване на сумата в банковата ни сметка.
VI. Покупка
1. Поръчването на определена стока става чрез натискане на Бутона за поръчка на желаната стока след като е добавена в Кошницата. Това действие представлява волеизявление, което обвързва със силата на договор Потребителя и Продавача изрично.
2. При посочен непълен, невер или грешен адрес или телефонен номер от страна на Потребителя при подаване на заявката, се счита, че същата е невалидна и не възниква задължение за нейното изпълнение от страна на Уеб сайта.
3. Заявката поражда действие между страните след проверка на наличността на заявената за покупка стока и след като Продавачът се свърже по телефона или посредством e-mail съобщение с Потребителя, който от своя страна трябва още веднъж недвусмислено да потвърди направената поръчка.
VII. Цени
1. Всички цени в уеб сайта са посочени в български лебове / или равностойността им в евро/щатски долари за английския вариант/, с включено ДДС, за един брой. При закупуване на по-големи количества е възможно да бъдат договорени по-ниски цени.
2. При избор на заплащане чрез PayPal и кредитна или дебитна карта, Потребителят първо превежда цената на стоката, указана в уеб сайта и след като сумата бъде получена, Продавачът изпраща стоката.
3. При избор на заплащане чрез Наложен Платеж, като Потребителят заплаща цената на избраната от него стока при доставяне на стоката до Потребителя.
VIII. Доставка
1. Доставката на поръчки, съдържащи продукти, предлагани от www.rivas.bg се извършва с куриерска фирма Спиди /Speedy/ до посочения от потребителя адрес или офис на спедиторската фирма. Стандартната доставка между 1 и 3 чифта, но не повече от 2 кг, струва 3.90 лева, когато общата сума на Поръчките е под 50.00 лева, когатo общата сума на Поръчките и/или Услугите е над 50.00 лева, доставката е Безплатна. Безплатната доставка не важи за стоки, който са в намаление или промоция без значение от стойността на поръчката. Посочените цени за доставка са приблизителни. Те засягат доставки, направени на територията на България, които не отговарят на условията да бъдат безплатни.
2. Продавачът ще осигури подходящото опаковане на Стоките и изпращането на съпътстващите документи.
3. Детайлите по отношение на доставката на Стоките и/или Услугите включително, но не само тези относно срока на доставка/изпълнение не представляват договорно задължение от страна на Продавача за извършването на съответната доставка/изпълнението на сътветната Услуга на конкретна дата. Съответно Потребителя няма право на каквото и да е обезщетение в случай, че датата, на която е било обявено от Продавача, че ще достави Стоката или ще извърши Услугата не е спазена.
IX. Отказ от стока и връщане
Потребителят има право да откаже заявената от него стока, ако:
1. Стоката очевидно не съответства на заявената за покупка от Потребителя и това може да се установи чрез обикновения й преглед.
2. Стоката е била повредена при транспортирането. В този случай Потребителят трябва да се обърне към куриера, който е длъжен да състави протокол за увреждане на пратката.
3. Исканата сума не съответства на дължимата цена /цената на към момента на поръчката/.
4. При наличие на фабрични дефекти в доставената стока.
5. Желанието на клиента да върне стоката без да посочва причините за това.
5.1 Потребителят има право, без да дължи обезщетение или неустойка да се откаже от сключения договор в срок от 14 дни, считано от датата на получаване на стоката.
5.2. Ако Потребителят се откаже в указания 14 дневен срок, след да уведоми Продавача и да върне стоката запазена в оригиналния си вид, неизползвана и с ненарушена цялост на опаковката, без да е повредена или третирана по какъвто и да било начин. В противен случай Продавача си запазва правото да не уважи искането на Потребителя.
5.3 Разходите за връщане са изцяло за сметка на Потребителя и се определят по актуална ценова листа на куриерска фирма, с която се осъществява връщането. Връщането са осъществява до офис на куриерска фирма СПИДИ /Speedy/.
6. Ние ще покрием транспортните разходи за връщане и замяна сами при следните условия:
6.1. Получената стока явно не съответства на заявената в поръчката;
6.2. Грешката е настъпила в резултат на наша вина;
6.3. Продуктът е бил повреден или някаква част от поръчката липсва;
7. Връщане
7.1. Можете да върнете поръчката в рамките на 14 дни след покупката. Поради естеството на продуктите, които предлагаме, използвана стока не се приема. При връщане на стоки, Потребителите покриват разходите по транспорт на пратката.
7.2. Продавачът има право да откаже да изпълни /да анулира/ направената от Потребителя поръчка, за което следва да уведоми Потребителя. Анулирането на поръчката не влече каквато и да е отговорност или последващо задължение на някоя от страните спрямо другата във връзка с нея и съответно никоя от тях няма право да търси от другата обезщетение за анулирането.
7.3. С изпращането на поръчката Потребителят разрешева на Продавача а се свърже с него по всякакъв възможен начин, когато това се налага във връзка с направената поръчка или сключен договор.
X. Гаранция и Рекламации
1. Гаранционния срок на всички стоки, прелагани в магазина за обувки, е 30-дневен и започва да тече от датата на получаване на артикулите. Уеб сайта приема рекламации в рамките на гаранционния срок на обувките. Разходите по връщане на поръчаните артикули и замяната им с нови е за сметка на Продавача.
2. Продавачът си запазва правото да не уважи искането на Потребителя в случаите на неправилна експоатация и/или умишлено създадено условие за рекламация. Рекламации се приемат при дефектиране на стоката в следните случаи:
- Разлепване;
- Разшиване;
- Счупване на ток;
- Сцепване на кожата;
- Разцепено ходило;
- Падане на форта;
- Повредени ципове.
3. Съгласно закона за защита на потребителите
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) (Нова – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
(4) (Предишна ал. 3 – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.
4. Съгласно закона за защита на потребителите Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
(2) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Ако търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на търговската гаранция.
Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
(2) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Търговецът е длъжен да поддържа регистър на предявените пред него и пред упълномощените от него лица рекламации.
(3) (Доп. – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра, като на потребителя се издава документ, съдържащ датата, номера, под който рекламацията е вписана в регистъра, вида на стоката и подпис на лицето, приело рекламацията.
(4) (Изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г., доп., бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, на адреса на управление на търговеца или на друго място, посочено от търговеца. Рекламацията може да бъде предявена и във всеки от търговските обекти на търговеца на територията на страната, в които се осъществява подобна търговска дейност като тази в обекта, откъдето е закупена стоката. Правото на избор на място за предявяване на рекламацията принадлежи изцяло на потребителя.
Чл. 128. (1) (Отм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.).
(2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя.
5. Независимо от търговската гаранция Продавачът отговаря за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба съгласнои гаранцията по чл.112 – 115 от Закона за защита на потребителите.
Търговската гаранция е в сила 30 дни, считано от датата на закупуване на стоката и е валисна само за територията на Република България.
XI. Рекламации не се приемат в следните случаи:
1. Преждевременно износване в следствие на експлоатация в екстремни условия;
2. Износване и откъртване на тока;
3. Разместване на стелките и деформация на обувката в следствие слиянието на вода, кал или специфична походка;
4. Изменение на цвета на кожата след неправилно използване на средства за оцветяване и почистване;
5. Не са спазени указанията за правилна експлоатация на обувките;
6. Пропускането на вода не се счита за рекламация съгласно условията на гаранция;
7. Гаранцията не покрива загубени или липсващи елементи, драскотини по тока, подметката и външната или вътрешната страни на обувките, причинени от триене ходене.
Уважаеми клиенти моля изпращайте обувките почистени!
XII. Условия за ползване и конфиденциалност на личните данни
1. Всички данни предоставени от Потребителите се пазят под строг контрол и са 100 % защитени. Личните данни на Потребителите Само в случаите, необходими за осъществяване на търговска дейност, не се споделят с трети лица.
2. Уеб сайта запазва правото си да променя цените в магазина за обувки по всяко време. Потребителя е длъжен да заплати сумата, която е била актуална към датата на неговата поръчка. Цените в онлайн бутика е възможно да се различават от тези във фирмените магазини ..... .
XIII. Права и задължения на страните
1. Продавачът е длъжен да достави в срок заявената стока в нейната ненарушена цялост и да прехвърли собствеността на стоката. Продавачът не носи отговорност при невярност на посочената от производителя информация за характеристиките на стоката.
2. Продавачът има право да изпраща на регистрираните на Уеб сайта Потребители незаявени предварително търговски съобщения до Потребителите, за да направи запитвания, да провежда анкети или да им предложи реклами и информация на свои стоки и услуги.
3. Потребителят е длъжен да полага всички грижи, които се налагат, с цел опазване на паролата си, да не продоставя на никого потребителското си име и парола, а в случай на неправомерен достъп до профила му или при вероятност от такъв достъп, незабавно да уведоми Уеб сайта. Също така да не подава фиктивни или невалидни заявки, да посочи точен адрес за доставка, e-mail адрес за кореспонденция и телефон за връзка, а при направена валидна поръчка да плати цената на заявената стока.
4. Потребителят също така е длъжен да не се намесва в правилното действие на онлайн системата на магазина, да не предприема действия, които водят до блокиране и отказ на услугите на уеб сайта, а също така и да не осуетява идентификацията на други потребители на магазина или правото им да ползват магазина.
5. Ако потребителят на онлайн магазина не спазва гореописаните задължения, Уеб сайтът има право без предварително предупреждение да прекрати достъпа му до потребителския профил, а също и да предяви иск за пропуснати ползи и нанесени вреди, в резултат от неправомерните действия на Потребителя.
XIV. Други Общи условия
1. Настоящите Общи условия могат да бъдат променяни едностранно от Уеб сайта. Изменените Общи условия ще бъдат достъпни чрез сложената на видно място на сайта препратка /линк/. Промените в Общите условия не засягат отношенията между потребителя и Уеб сайта, възникнали във връзка с валидно подадена преди промените на Общите условия заявка за покупка на стоки.
2. Настоящите Общи условия за ползване са съобразени с Българското Тирговско право, със Закона за защита на потребителите, Закона за защита на личните данни. За въпросите, неуредените от настоящите Общи условия, се прилагат действащото законодателство на Република България.
3. Всяко използване на този Сайт означава, че Вие сте се запознали внимателно с общите условия за използването му и сте се съгласили да ги спазвате безусловно.
4. Продавачът има право да не достави част или всички Стоки или да не изпълни част или всички Услуги от Поръчката по свое усмотрение включително, но не само поради изчерпване на складовата им наличност или смяна на цената. При всички случай Продавачът уведомява за това Потребителя чрез имейл или по телефона. При това положение единствената отговорност на Продавача е да върне евентуално получената предварително цена на Стоката или Услугата.
5. Договорът за покупко-продажба от разстояние между Продавача и Потребителя се смята за сключен, когато:
5.1. При регистрацията си Потребителя приема и се съгласява с Общите условия на Уеб сайта.
5.2. При поръчка по телефон и/или e-mail съобщение, Потребителят ще получи уведомление от страна на Продавача чрез e-mail и/или SMS съобщение, изпратено на телефона му, че Продавача е готов да изпрати Стоката или да изпълни Услугата поръчана от Потребителя.
6. Договорът сключен между Продавача и Потребителя, се състои от настоящите общи условия и заявената и предоставена информация от Потребителя про регистрация в Уеб сайта и съдържащи се в личния профил на Потребителя или изпратена от Потребителя по e-mail до Продавача. Всеки договор ще бъде придружен от гаранционен сертификат, издаден от Продавача или от негов доставчик за закупените Стоки или Услуги.
XV. Спорове и жалби
1. При възникнали ситуации във връзка с неуредени въпроси, Потребителят има право да отправи спорните въпроси към наш сътрудник на посочения за кореспонденция адрес.
2. Всякакви спорове, които могат да настъпят между Продавача и Потребителя ще бъдат решени по взаимно съгласие. В случай, че това не е възможно, те ще бъдат отнесени до компетентния български съд в съответствие с българското законодателство.